‘Hoe werf ik klanten via het internet?’ Zo!

Vandaag de dag is het internet één van de belangrijkste tools voor gebruikers om te zoeken naar producten en diensten.  Daarom is het steeds belangrijker om als onderneming (nieuwe) klanten te werven via het internet. Geen makkelijke opgave, maar zeker niet onmogelijk! Met deze tips helpen we u een handje op weg.

Gebruik Google
Het toepassen van zoekmachine marketing helpt u klanten te werven via Google. Met zoekmachine marketing wordt het behalen van een hogere positie in de zoekresultaten van Google verstaan. Dit gebeurt door middel van het selecteren van zoekwoorden op uw website. 
Zoekmachine marketing kent twee elementen; zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA).  Met zoekmachine optimalisatie worden er aanpassingen doorgevoerd op uw website, waardoor deze geoptimaliseerd wordt in de zoekresultaten van Google. Wilt u sneller resultaat, dan kunt u voor zoekmachine adverteren kiezen. Dit is het tegen betaling plaatsen van een advertentie (via Google Adwords) boven en naast de natuurlijke zoekresultaten.
Meer informatie over zoekmachine marketing is terug te vinden op MCL 

Geef!
Een eenvoudige manier om klanten te werven is bezoekers (potentiële klanten) iets te geven. Geef bijvoorbeeld een gratis Ipad of waardevolle suggesties over een bepaald onderwerp. Door iets van waarde te geven creëert u betrokkenheid.

Schrijf pakkende, wervende teksten
Als bezoekers (potentiële klanten) uw website bezoeken, wilt u ze van uw aanbod overtuigen. Het schrijven van pakkende, wervende teksten is dan van belang om van uw bezoekers klanten te maken. 
Bij het schrijven van deze teksten moet u rekening houden dat u nieuwsgierigheid wekt en moet u de bezoekers weten te ‘raken’.

Keep it simple
Een website met een overkill aan informatie werkt averechts. Bezoekers willen vrij snel vinden waar naar ze op zoek zijn. Dit kunt u bewerkstelligen door de informatie op uw website zo kort en simpel mogelijk te houden.  

Praat!
Tegenwoordig hebben bezoekers het steeds meer voor het zeggen. Ze kijken, vergelijken en vinden uiteindelijk wat ze willen via het internet. Door de interactie aan te gaan met de bezoekers krijgt u inzicht in de wensen en behoeften, creëert u betrokkenheid en wekt u vertouwen. 

Deze tips geven een goed beeld weer wat de mogelijkheden zijn om succesvol (nieuwe) klanten te werven via het internet. Dit is echter lang niet alles. Wilt u meer weten over het werven van klanten of bent u na het lezen van dit artikel overtuigd en wilt u graag aan de slag? Neem vrijblijvend contact op met  ons secretariaat en wij bespreken graag wat we voor u kunnen betekenen!