Cor Pooters

Director Market Research Branches & Trends

'Ondernemers presteren beter als ze de ontwikkelingen in de markt in kaart hebben en kunnen duiden. Marktonderzoek biedt een duidelijk objectief kader om plannen verantwoord te realiseren of bij te stellen.'

Cor Pooters’ mes snijdt aan twee kanten: hij is een onderzoeker pur sang, maar heeft ook de nodige expertise om ondernemers verder te helpen. Zijn uitdaging: structuur aanbrengen in de probleemstelling van de ondernemer en deze vertalen naar een mogelijke onderzoeksaanpak, vervolgens de uitkomsten analyseren en van daaruit adviseren. Hij heeft daarvoor het juiste karakter: analytisch, behulpzaam, toegewijd en professioneel. Hij is partner en mede- eigenaar van Branches & Trends, een marktonderzoekbureau in Maastricht.

 

Met een opleiding in sociale wetenschappen (methoden en technieken van onderzoek en statistiek), is Cor het praktijkgerichte onderzoek ingestapt. Hij pakt graag nieuwe vraagstukken aan, om daar op een creatieve manier invulling aan te geven. Inmiddels heeft hij meer dan 30 jaar expertise opgebouwd in verschillende markten en bij een verscheidenheid aan opdrachtgevers (groot en klein), in consumenten- en B2B-sectoren.

Branches & Trends is een full service marktonderzoekbureau in Maastricht, dat u uw hele marktonderzoek uit handen neemt: van onderzoekontwerp tot advisering. Zowel kwantitatief onderzoek als kwalitatief onderzoek , met verschillende methoden van dataverzameling (van desk research tot face to face, telefonische en online interviews). Klantensegmenten waarin Branches & Trends de laatste jaren met name actief is, zijn: land- en tuinbouw, fast moving consumer goods (fmcg), vervoer, retail, media en het MKB.