Marc Wolfs

Eigenaar/directeur bij Recomm partners in resultaatgericht ondernemen

‘Wanneer je grootse prestaties wilt leveren, moet je beginnen waar je NU bent, gebruiken wat je NU hebt, en doen wat je NU kunt.’

Voor een bedrijf is de klant belangrijker dan wie dan ook. Marc Wolfs weet dat als geen ander en geeft bedrijven advies over hoe ze resultaat- en klantgerichter kunnen ondernemen. Hij coacht en geeft trainingen in onder andere klantgerichtheid, telefonische acquisitie en verkoopmethodes. En hoe! Om een relatie van Marc te parafraseren: ‘Hij heeft een giraffeblik: hij houdt het overzicht, maar blijft wel met vier poten op de grond.’ Zo bepaalt hij, met oog voor detail, de beste aanpak voor een organisatie.

 

 Met zijn bedrijf Recomm helpt Marc bedrijven om hun commerciële ambities waar te maken. Dat doet hij pragmatisch, no-nonsense, en ja, zo nodig ook confronterend. Kern van zijn verhaal: bij elk bedrijf zou de klant de eerste prioriteit moeten zijn – en dat is hij helaas nog veel te weinig. Klanten moeten zich te vaak schikken naar de mores van een onderneming, worden daardoor ontevreden en lopen net zo lief naar de concurrent. Als bedrijf moet je daarom méér geven, de verwachting van de klant overtreffen. Marc leert bedrijven hoe dat moet en het geeft hem een kick als een bedrijf zienderogen succesvoller wordt en hij de werknemers ziet groeien in hun vak.

Marc is ook inzetbaar als interim-manager, bij vervanging of overbrugging, of voor het doorvoeren van verander- en verbetertrajecten.