Paul Bonants

Eigenaar Crebo Concept B.V. en Senior Expert at PUM Netherlands Senior Experts

'De wereld verandert, mensen veranderen, gedrag verandert. Dat maakt marketing zo interessant. Elke dag weer opnieuw.'

Paul Bonants is een gedreven no-nonsense marketeer. Een succesvolle begeleider van ondernemingen, met een jarenlange staat van dienst bij grote bedrijven. Nuchter kijkend, doordacht analyserend en zo nodig lastig vragend komt hij met een heldere analyse en een concrete doelgerichte aanpak.

 

Onderdeel van Pauls aanpak is het verankeren van klantvoordeel in bedrijfs- en merkimago, waardoor langetermijnsucces is gegarandeerd. Dat blijkt wel uit oersterke merken als Page en Popla, die hij succesvol uitbouwde. Actiemarketing bij Volkswagen en Audi hebben een grote bijdrage geleverd aan de positie van deze merken. En reisbureau Vice Versa in Venray staat inmiddels stevig op de kaart.

Paul begint elk project vanuit het ultieme marketingprincipe: 'Het gaat er niet om wat je verkoopt. Het gaat om welke behoefte dit vervult.' Daarbij gaat hij uit van kernbegrippen als consistentie, creativiteit en synergie. Uiteindelijk is het heel simpel: 'Investeringen in marketing (en dat is heel veel meer dan alleen reclame) moeten gewoon geld opleveren.'

Zijn werk voor PUM Netherlands senior experts brengt hem vaak in het buitenland. Zo was hij recent in Noord-India en in Namibië; In beide landen begeleidde hij succesvol ondernemingen bij de implementatie van marketing in hun bedrijfsvoering.

Neem per e-mail contact op: [email protected]