Tom van Buitenen

Marketinggeneralist, eigenaar van MarketingAtelier

‘Ik hou ervan om de spelregels van een bestaande markt te veranderen of nieuwe markten te creëren.’

Tom van Buitenen is, met een beetje gevoel voor overdrijving, de man die Nederland aan het mobiel bellen heeft gebracht. Hij bracht ons Hi van KPN (het eerste consumentenmerk voor mobiele telefonie) en Libertel iZi  (het eerste mobiele Prepaid aanbod in Nederland). Bovendien vercommercialiseerde hij met de marketeers van zijn marketingafdeling het sms’en in 2000. Binnen één jaar steeg de omzet van deze dienst met vele miljoenen.  Binnen Vodafone Klantenservice was hij verantwoordelijk voor de implementatie van een nieuw rekening- en CRM-systeem.

 

Tom is via het MarketingAtelier actief als interim-manager en coach. Hiernaast adviseert hij bedrijven bij  het uitwerken van een innovatieve marketingstrategie. Indien gewenst zorgt hij ook voor de daadwerkelijke bouw van een website inclusief de online marketing daarvan en realiseert hij print-campagnes. Tom is één dag in de week werkzaam voor een HBO-opleiding als docent  / ontwikkelaar van studiematerialen voor vakken Marketing en Ondernemerschap. 

Hij is, zoals één van zijn  klanten het omschrijft, ‘bijna twee meter creatieve en resultaatgerichte marketingwijsheid’. Hij presenteert zichzelf als een gespecialiseerde marketinggeneralist: hij is behendig met alles van strategie tot operatie. Zijn specialisatie ligt in het introduceren van nieuwe producten, merken en bedrijven. Hij heeft ruim 20 jaar marketingervaring op het snijvlak van marketing, verkoop en klantenservice. Hij heeft leiding gegeven aan verschillende teams met een grote diversiteit in professionaliteit en achtergronden. Daarbij heeft hij geleerd om zijn management- en communicatiestijl wanneer nodig aan de bedrijfscultuur aan te passen.

Neem per e-mail contact op: [email protected]